دنیای مد و لباس مملو از برندهای متنوع و معتبر است که هر کدام در گوشهای از این صنعت فعالیت میکنند. در دنیای فشن، آنقدر امکان خلاقیت وجود دارد که میتوان تمام نیازها و سلایق مختلف مصرفکنندگان را تا حد قابل قبولی تشخیص و برطرف نمود. در ادامه این بررسی به معرفی بهترین و معروفترین برندهای لباس مجلسی در ایران و جهان میپردازیم. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با تیم تحریریه تندیس، که به معرفی سه برند ایرانی و یک برند هندی میپردازد، همراه باشید. ما در نظر داریم که در مقالات مختلف برندهای فعال و معتبر این حوزه را معرفی نماییم و شما در حال حاضر در مقاله قسمت اول این معرفی هستید.
برند تندیس
تندیس یک برند ایرانی با سابقه بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت حرفهای در زمینه پوشاک مجلسی بانوان است که یکی از قدیمیترین برندهای صنعت پوشاک مجلسی در ایران محسوب میشود. کیفیت بینظیر محصولات، رضایت بالای مشتریان، پیشرو در خلاقیت و نوآوری و بهروز بودن از ویژگیهای مجموعه تندیس است.
حضور در مهمترین نقاط فروش پوشاک مجلسی بانوان ازجمله پاساژ قائم (شانزهلیزه)، چهارراه استانبول و بازار تهران به این برند کمک کرده است تا به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط بوده، به خوبی نیازها و سلایق بانوان ایرانی را درک کرده و مطابق با آخرین و بهروزترین مدلها، درصدد کسب رضایت مشتریانش باشد.
برند تندیس تولیدکننده و عرضهکننده انواع لباسهای مجلسی از جمله مانتو مجلسی، شومیز مجلسی و کت شلوار مجلسی بوده و در این راستا از بهترین پارچهها و مجربترین حیاطان و برشکاران استفاده مینماید.
با مشاهده رفتار حرفهای این برند سرآمد در صنعت لباس مجلسی بانوان، میزان رضایتمندی مشتریان، توجه به خلاقیت و نوآوری و در نهایت تعهد به کیفیت استاندارد محصولات ، بدون شک در سالهای آینده شاهد درخشش این برند در بازار بینالمللی خواهیم بود.
تندیس علاوه بر تعهد در زمینه ارائه محصولات و خدمات باکیفیت به مشتریان خود، در جهت اعتلای آنها نیز گام برمیدارد.
مزایای خرید از برند تندیس:
- مشاوره تخصصی: این مشاوره توسط کارشناسان خبره مجموعه با سابقه بیش از یک دهه فروش تخصصی لباس مجلسی انجام میپذیرد.
- اصالت کیفیت: توجه به کیفیت بالای پارچه، دوخت و آمادهسازی توسط مجربترین تیم تولید، تجربه یک خرید دلنشین و ماندگار را به شما هدیه میدهد.
- تضمین قیمت: عرضه محصولات در مناسبترین قیمت و بالاترین کیفیت. تندیس تأکید دارد که برند ارزانی نیست اما برند به صرفهای است.
- ارسال رایگان محصولات: ارسال سفارشات غیرحضوری در این مجموعه رایگان انجام میشود.
- خرید آنلاین و حضوری: امکان خرید حضوری در سه شعبه برند تندیس (شعبه پاساژ قائم (شانزهلیزه)، شعبه پاساژ کمپانی و شعبه بازار تهران) و خرید غیرحضوری از طریق سایت، صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام و روبیکا در این برند فراهم است.
برند تولیکا
در ایران، طرفداران لباسهای مجلسی سفارشی کم نیستند؛ اما برندهایی وجود دارند که میتوانند لباسهای مجلسی آماده را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا برای بانوان خوشپوش و باسلیقه تولید و عرضه کنند. برند تولیکا نیز یکی از این برندها است.
تولیکا یک برند بینالمللی ایرانی با مدیریت جناب آقای محمد عباسیان از ابتدای تأسیس تاکنون است.
برند تولیکا در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید پوشاک بانوان وارد حوزه مد و لباس شد و تا امروز با کمک پژوهشگران، اساتید، مشاوران، تیم طراحی متخصص و همچنین کادر مدیریتی مجرب موفق شده است تا پوشاکی درخور شأن بانوان ایرانی طراحی و عرضه نماید.
محصولات برند تولیکا در رسته پوشاک میهمانی شامل انواع کت با دامن و شلوار، شومیز، بلوز، تونیک، شومیز دامن، پیراهن، سارافن و همچنین در رسته مانتوهای مجلسی، کیف و کفش میهمانی است که همگی با کمک خلاقیت و اطلاع از دانشهای روز دنیا طراحی و تولید شدهاند.
تولیکا اولین برند فست فشن زنانه در ایران است زیرا این برند علیرغم عرضه کالکشنهای تابستانه و زمستانه، کالکشنهای ویژه دیگری مانند کالکشن عید فطر، نوروز و … را به بازار عرضه مینماید و به عبارت دیگر این برند در طول یک سال بیش از ۲۰۰۰ مدل متنوع در ۸ کالکشن را به بازار عرضه مینماید. این برند با حضور فعال در مراکز تجاری معتبر توانسته فروش خوبی را به صورت حضوری و غیر حضوری داشته باشد. تولیکا جزو برندهای معتبر و صاحب نام در صنعت پوشاک ایران است.
برند نصیرزاده
مریم نصیرزاده در یک خانواده با پیشینه فعالیت در زمینه مد و پوشاک متولد شد. مادربزرگ وی در دهه ۵۰ شمسی یک بوتیک لباس در تهران داشت و از کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه لباس وارد میکرد و خود نیز در کار کلاهدوزی و خیاطی مسلط بود. مریم در یک تابستان، خیاطی را از مادربزرگش فرا گرفت و اینگونه اولین قدمهای وی برای ورود به دنیای مد و فشن برداشته شد. مریم در همان سنین کودکی با خانواده با آمریکا مهاجرت کرد.
در روزگار نوجوانی، به بوتیکگردی و خرید لباسهای وینتیج علاقه داشت. در تعطیلات آخر هفته همراه با دوستانش مشغول پوشیدن لباسهای مختلف و عکاسی از آنها بود. با گذر زمان و بیشتر شدن این علاقه، وی قصد ادامه تحصیل در رشته طراحی پارچه و زیوآلات کرد و به اکتشاف بین دنیای هنر و فشن پرداخت.
در سن ۲۲ سالگی فارغ التحصیل و وارد دنیای فشن شد. در ابتدا با تلفیق گیپورهای وینتیج و پارچههای گلدوزیشده لباسهایی را خلق کرد که بسیار مورد استقبال عموم و فروشگاههای مطرح قرار گرفت. بعد از گذشت ۴ سال برای ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس به دانشگاه پارسونز نیویورک، که یکی از بهترین دانشگاههای مد است، رفت.
وی در نیویورک با همسر خود آشنا شد و طولی نکشید که اولین بوتیک خود را افتتاح کرد. بعد از مدتی برای افزایش درآمد و استعدادیابی، شورومی را با هدف شناختن طراحان نوپا و مستعد در زیرزمین بوتیک خود ایجاد کرد. ۴ سال بعد از افتتاح بوتیک، نصیرزاده به صورت حرفهای وارد دنیای مد و فشن شد.
آخرین کالکشن مریم نصیرزاده شامل مجموعه لباسهای قبلی با استایلی جدید است که در سال ۲۰۲۱ پیش از بحران کرونا عرضه شد. مریم در این کالکشن، کمبود منابع طبیعی و همچنین استفاده مناسب از زمان را در نظر گرفته است.
برند Tarun Tahiliani از هندوستان
Tarun Tahiliani یک طراح مد معروف و صاحب برندی با همین نام است که متخصص در زمینه طراحی و عرضه لباسهای مجلسی و عروس است که با استفاده از طراحیهای خلاقانه، توجه زیاد به جزئیات و استفاده از مواد باکیفیت، توانسته به یکی از برندهای معروف جهان در حوزه پوشاک مجلسی تبدیل شود.
طراحیهای این برند الهام گرفته از فرهنگ و هنر هندی است و توانسته به خوبی عناصر سنتی و مدرن جامعه را با هم تلفیق نماید و به خلق لباسهای بینظیری در این دوره بپردازد.
پدر تارون تاهیلیانی یک دریاسالار در نیروی دریایی هند و مادرش یک مهندس بود. تارون در سال ۱۹۶۲ در بمبئی متولد شد. به نقاشی علاقه داشت و الهام از طبیعت در آثار وی، شاخصه متمایز کننده او از دیگر طراحان دنیاست و این ویژگی باعث تغییر جهانبینی وی شده است.
بعد از پایان تحصیلاتش در شهر بمبئی و در سال 1987 به همراه همسرش، Ensemble را تأسیس کرد. انسمبل یک بوتیک مد، حاوی چند برند خردهفروشی لوکس بود. این بوتیک اکنون توسط خواهر کوچکترش تینا اداره میشود.
با موفقیت این بوتیک، تارون تصمیم به ادامه تحصیل در مؤسسه فناوری مد در شهر نیویورک گرفت و بعد از اتمام تحصیلات در طی ۴ سال، مجددا به بمبئی بربگشت و استودیوی طراحی Tarun Tahiliani را تأسیس و شروع به طراحی با شیوهای جدید کرد.
در سپتامبر ۱۹۹۴، او اولین نمایش انفرادی خود را در هتل دورچستر لندن برگزار کرد که در آنجا توسط ویرایشگر مد بریتانیایی، ایزابلا بلو، بهعنوان «کارل لاگرفلد هند» معرفی شد. این اتفاق همراه با دانش فنی رو به رشد او در طراحی، باعث تاهیلیانی به سمتی جدید کرد.
لاگرفلد یکی از بزرگترین طراحان لباس دنیا محسوب میشود که در سال ۲۰۱۹ بر اثر بیماری در سن ۸۵ سالگی درگذشته است.
تارون همراه با یک تیم طراحی متشکل از ده نفر که شش نفر از آنها خیاط بودند، در یک دهکده شهری در چیراگ دیلی ساکن شد. دهلی به انواع گسترده صنعتگران و انبوهی از پارچهها نزدیک بود. در حالی که بمبئی نقطه شروع مهمی در سفر او به عنوان یک طراح بود، این دهلی بود که به خلاقیت او دامن زد و زبان طراحی او را شکل داد.
در سپتامبر ۲۰۰۳، تاهیلیانی اولین طراح هندی بود که در هفته مد میلان، کلکسیون خود را به نمایش گذاشت. آتلیه وی اکنون ۴۵۰۰۰ فوت مربع در گوروگرام هاریانا قرار دارد که تیم قابل اعتمادی متشکل از هزاران نفر از طراحان، استادکاران، خیاطان و پارچهفروشان را در خود جای داده است. این بنا یک سازه آجری شکیل است که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد و در حال حاضر محل اصلی تمام عملیاتهای این برند است.
کلام پایانی
اگر این سؤال برای شما نیز پیش آمده است که آیا برندهای ایرانی جایی در بین برندهای جهانی پوشاک دارند یا خیر، به شما پیشنهاد میکنیم که این رشتهمقاله را دنبال کنید. صنعت نساجی در ایران از دیرباز موفقیتهای بزرگی را در دنیا کسب نموده و این مهم نشان از آینده درخشان برندهای فعال ایرانی در این صنعت دارد. در مقالات مربوط به برندهای مطرح پوشاک مجلسی در ایران و جهان، سعی خواهیم کرد که علاوه بر اشنایی با این برندها به تاریخچه آن ها و مؤسسین این برندها نیز اشاره کنیم. هیچ برندی مانند برندهای ایرانی، سلیقه بانوان خوشپوش ایرانی را نمیشناسد و در راستای تعالی و رشد آنان نمیکوشد. پس با حمایت از پوشاک ایرانی به تولیدکنندگان آنها دلگرمی دهیم.
اگر به این مبحث و یا بهصورت کلی به موضوعات مد و فشن علاقه دارید، پیشنهاد میشود که به عضویت در خبرنامه سایت تندیس در آمده تا از بهروزترین مقالات تهیه شده برای شما عزیزان، توسط تیم تحریریه تندیس، مطلع شوید.
عالی بود. دمتون گرم. حتما ادامه بدید.