صنعت پوشاک، یکی از صنعتهای بزرگ و پرسود جامعه امروزه است. زیرا پوشش و لباس یکی از موارد پرمصرف در جوامع امروزی است. در ادامه به بررسی چند برند معروف در ایران و جهان پرداخته شده است.
برند سالیان
یکی از برندهای پوشاک ایرانی که در دهه 80 کار خود را با تولید و فروش پوشاک مردانه آغاز نمود، مجموعه پوشاک سالیان است که بعد از چند سال البسه زنانه و بچگانه را به تولیدات خود اضافه نمود.
این مجموعه با تولید محصولات مردانه، زنانه و بچگانه و عرضه محصولات ست خانواده یک برند مناسب و مورد علاقه هر خانواده ایرانی است. و خانوادههای ایرانی با مراجعه به هر شعبه از شعاب آن میتوانند تمام پوشاک مورد نیاز هر یک از اعضای خود را تهیه کنند.
در حال حاضر در هر مجموعه فصلی برند سالیان بالغ بر 500 مدل طراحی و عرضه میشوند که این تنوع مدل برای انواع سنین مناسب است و دامنه مشتریان این مجموعه را به شدت افزایش میدهد.
تولیدات این برند بیشتر توسط تولیدیهای داخلی و گاهی تولیدیهای خارج از کشور تولید میشود. امروزه بالغ بر 40 تولیدی با این مجموعه همکاری میکنند.
بیشتر طراحیهای لباسها توسط تیم حرفهای طراحی این برند انجام و به ندرت و بنا به سلیقه مشتریان از برندهای خارجی کپیبرداری و بومیسازی میشوند.
برند سرژه
برند ایرانی سرژه از سال 1378 فعالیت خود را به صورت کاملاً حرفهای آغاز نمود. در میان انواع برندهای لباس زنانه این برند توانست با تازگی همیشگی و همگام بودن با سلیقه بانوان شیکپسند ایرانی جای خود را بین برندهای قدیمی باز کند و امروزه تبدیل به یک برند محبوب و نامآشنا شده و شعبات متعددی را نیز دایر نموده است.
هدف اصلی این برند انتقال حس آرامش، اعتماد به نفس، زیبایی و به روز بودن در میان مشتریان خود است. این برند با به روز نگه داشتن دانش طراحی، روشها و ماشینآلات تولید و وفاداری به ارزشهای خود در ارتقای سبک زندگی بانوان احساس مسئولیت میکند.
از تمام مراحل طراحی تا تولید محصولات برند سرژه، نظارت دقیقی انجام میشود. دپارتمان طراحی تلاش میکند تا بهترین پوشاک را برای بانوی ایرانی طراحی و عرضه کند. برای طراحی هر کالکشن تحقیقات بسیاری انجام میشود از بررسی و شناسایی ترندها، سبکهای جدید و مورد پسند بانوان سرتاسر دنیا گرفته تا بومیسازی آنها بر طبق سلیقه بانوی ایرانی.
برند لباس فُژه
فوزیه فرودنیا متولد سال 1367 خالق برند فُژه است. طراحیهای این برند توانستند هویت و اصالت ایرانی را فریاد زده و به گوش تمام جهان برسانند.
تولیدات این مجموعه بیشتر مختص بانوانی است که ذوق هنری داشته و علاقمند به فرهنگ و هنر کشورمان ایران هستند. در طراحی این برند از نمادهای خاص ایرانی مانند معماری ایرانی، نقش فرش ایرانی، خوشنویسی، نقوش کوزه و سفال، هنرهای سنتی، نمادهای هنر تذهیب مانند، گل، بته جقه، نقاشیهای لیلی و مجنون و …. استفاده شده است.
با پوشیدن این لباس میتوانید فرهنگ، هنر و تاریخ ایرانی را همیشه همراه خود داشته و به دیگران نشان دهید.
برند تنِ درست
تنِ درست یادآور سادگی، سلامتی و همراهی با طبیعت است. استفاده از الیاف طبیعی در محصولات این برند کاملا مشهود و شعار اصلی این مجموعه است. به دلیل استفاده از این نوع الیاف، محصولات این برند برای کسانی که پوست حساسی دارند بسیار توصیه میشود.
تنِ درست تولیدات خود را در سه مجموعه مردانه، زنانه و بچگانه عرضه میکند و انواع بالاپوش و پایینپوش شامل مانتو، تونیک، سارافون، زیرسارافون، جلیقه، پانچو، پیراهن، کاور، ست، پالتو، شلوار، دامن و جوراب عرضه میکند.
شعبات آن در شهرهای تهران، اهواز، اردبیل، مشهد و رشت وجود دارند.
برند شهریار
گروه شهریار از سال 1356 شمسی تحت عنوان یک کسب و کار خانوادگی نوپا فعالیت خود را در صنعت پوشاک آغاز نمود.
این گروه تولیدی امروزه تمام مراحل طراحی تا تولید و عرضه محصولات خود را انجام میدهد و ارائهدهنده انواع مانتو، پالتو، شومیز، بارانی، کتشلوار، پوشاک مجلسی، پانج و سارافون برای بانوان شیکپوش ایرانی است.
عرضه محصولات این برند باسابقه، فقط به صورت عمده است. از اهداف این مجموعه بزرگ میتوان به جهانی شدن، جلب رضایت مشتریان، ایجاد توسعه پایدار در ارائه محصولات و خدمات و … اشاره کرد.
برند لویی ویتون
لویی ویتون (Louis Vuitton) یکی از مشهورترین و معتبرترین برندهای لوکس در جهان است. این برند فرانسوی در سال ۱۸۵۴ توسط لویی ویتون تأسیس شد و به اختصار الوی (LV) نیز شناخته میشود.
لویی ویتون به خاطر محصولات با کیفیت و طراحیهای منحصر به فردش، از جمله کیفهای دستی، لباسها، کفشها، جواهرات و اکسسوریهای مختلف، شهرت جهانی دارد. این برند برای چندین سال متوالی به عنوان با ارزشترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس شناخته شده است.
لویی ویتون محصولات خود را از طریق بوتیکهای مستقل، فروشگاههای زنجیرهای و وبسایت رسمی خود به فروش میرساند. این برند در بیش از ۵۰ کشور دنیا بیش از ۴۶۰ شعبه دارد.
این برند در سال ۱۸۵۴ توسط لویی ویتون، که یک صنعتگر و طراح فرانسوی بود، تأسیس شد. لویی ویتون در ابتدا به ساخت چمدانها و کیفهای مسافرتی با کیفیت بالا و طراحی زیبا پرداخت. این محصولات به سرعت محبوبیت یافتند و برند لویی ویتون به عنوان نمادی از لوکس بودن و کیفیت شناخته شد.
در طول سالها، لویی ویتون به تولید محصولات متنوعی از جمله کیفهای دستی، لباسهای آماده، کفش، ساعت، جواهرات و اکسسوریهای مختلف پرداخت. این برند با ادغام با شرکتهای دیگر و توسعه فروشگاههای خود در سراسر جهان، به یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای لوکس تبدیل شد.
جمعبندی
امروزه در سرتاسر جهان برندهای بیشماری در زمینه پوشاک بانوان فعالیت میکنند. برندها و طراحان ایرانی نیز توانستهاند خود را در میان تولیدکنندگان این صنعت گسترده به خوبی نشان دهند به طوری که شهرت و آوازه برخی از آنان در تمام جهان پیچیده است.
سؤالات متداول
• چند برند ایرانی که ست خانواده عرضه میکنند را معرفی کنید؟
با تهیه پوشاک مورد نیاز خود از برندهای ایرانی سالیان و تندرست میتوانید همزمان برای تمام اعضای خانواده خود پوشاک متنوعی تهیه فرمایید.
• لوکسترین برند خارجی که تولیدات متنوعی دارد؟
برند لویی ویتون لوکسترین و معروفترین برند جهانی است که تولیدات متنوعی از لباس تا کیف و کفش و جواهرات عرضه میکند.
• یک برند که نشان دهنده تاریخ، هنر و فرهنگ ایرانزمین باشد؟
برند فژه از برندهای جدید ایرانی است که یک از اهداف آن شناساندن تاریخ، هنر و فرهنگ ایران به جهانیان است و توانسته این کار را به نحو احسن انجام دهد.